top of page

Egyedi reklámajándék kis példányszámban is? Igen!

  • Szerző képe: Ecopromo
    Ecopromo
  • júl. 4.
  • 5 perc olvasás

Amikor kevesebb = több


Tegyük fel, hogy jön egy rendezvény. A marketinges rád néz: „Kellene valami ajándék a partnereknek. ”Erre te: „Jó, nézzük meg… van még abból a 600 darabos műanyag kulacsból a raktárban?”Ő meg csak sóhajt: „Tavaly is azt adtuk…”


Ismerős?

Pedig nem kell raktárkészletben gondolkodnod, ha emlékezeteset szeretnél. A megoldás kulcsa nem a mennyiségben, hanem az üzenetben rejlik. És abban, hogy milyen érzést ad át a céged ajándéka. Lehet, hogy csak 50 darabot készíttetsz – de ha ezek jól vannak kitalálva, akkor többet érnek, mint ezer olcsó kulcstartó.


Ebben a cikkben megmutatom, hogyan lehet kis példányszámban is nagy hatást elérni. Olyan példákon, történeteken és tanácsokon keresztül, amiket céges döntéshozóként valóban hasznosítani tudsz. Ha eddig azt hitted, hogy az egyedi ajándék csak a multik játéka, készülj: újra fogod gondolni.


Nem a termék számít, hanem amit kivált

Van az az ajándék, amit megkapsz… és rögtön tudod, hogy ez csak „kipipálva” lett. Egy tucat dolog, rajta a logóval, de semmi személyes.És van az, amitől úgy érzed: „Ez tényleg nekem szól.”

Egyszer egy kis IT cég nem túl nagy költségvetéssel keresett meg minket: szerettek volna év végére ajándékot készíteni a legjobb ügyfeleiknek. A darabszám? Mindössze 30. A költséghatár? Szűkös. De nem akartak közhelyes megoldást.

Amit végül csináltunk nekik: egyedi, gravírozott fa dobozban egy prémium pendrive, amelyen egy személyre szóló videó fogadta az ügyfelet. A cég vezetője köszöntötte őket név szerint, megköszönve az együttműködést. Az eredmény? Az ügyfelek nem csak válaszoltak a levélre, hanem a legtöbben új szerződést is kötöttek a következő évre.

Ez a különbség.

Mert egy ajándék nem csak tárgy – hanem kommunikációs eszköz.

Egy üzenet. Egy történet. Egy élmény.

Ha csak a terméket nézed, egy pendrive. Ha jól csinálod, akkor viszont emlék lesz belőle.

És itt jön a kulcspont: nem az a fontos, hogy mennyit adsz – hanem hogy mit adsz át vele. Egy kis példányszámú ajándékkal lehet, hogy kevesebb emberhez jutsz el – de sokkal mélyebb nyomot hagysz.


Egyediség = érzelem + kötődés = márkahűség


Emlékszel arra az érzésre, amikor gyerekként kibontottál egy ajándékot, és tényleg neked szólt?

A céges világban is működik ugyanez – csak nem LEGO-t vagy édességet adsz, hanem valami olyat, amitől a partnered azt érzi: „Ez a cég figyel rám.”


Az egyediség nem a dizájnnal kezdődik, hanem az érzéssel, amit kivált. És az érzelem bizony erősebb, mint bármilyen árengedmény.


Az egyik ügyfelünk egy borkereskedés volt, akik nem csupán logózott bortáskát szerettek volna, hanem történetet vinni a csomagolásba. A megoldás? Egy fa borosdoboz, benne egy minőségi dugóhúzó szett, és egy kézzel írt üzenet minden partnernek – egyenként. Nem százával rendelték. Csak harmincat. De azok mind telibe találtak.


Ez nem reklámajándék. Ez márkaélmény.

És ami még fontosabb: kötődést épít. Márpedig egy vevő, aki kötődik hozzád, nem az ár alapján dönt majd legközelebb. Hanem az alapján, amit érzett veled kapcsolatban.

A márkahűség tehát nem lojalitásprogramokból születik. Hanem abból, amikor megleped, megérinted, megszólítod az embert – akár 50 darab ajándékkal is.Ha személyes, ha meglepő, ha őszinte – akkor működik. Akkor hűség lesz belőle.


Szóval ha legközelebb valaki azt mondja: „minek ennyit gondolkodni, csak adjunk valamit” – kérdezd meg tőle: A te céged csak ajándékot akar adni – vagy élményt?

 

 

Kis példányszám? Nincs többé akadály!

Régen, ha azt mondtad egy gyártónak, hogy „csak 50 darabot szeretnék”, úgy nézett rád, mintha csak egy fél pizzát rendeltél volna.Drága, macerás és gyakran el is utasították.


De ez ma már múlt idő.

A technológia – főleg a digitális emblémázás és a kis szériás gyártás – ma már lehetővé teszi, hogy kis mennyiségben is profi, igényes reklámajándékot készíttess. Nem csak a multik kiváltsága lett az egyediség. A kérdés már nem az, hogy lehet-e, hanem hogy megéri-e.

Spoiler: megéri.

Mert van az a rendezvény, ahol nem kell ezer darab toll. Van az a VIP ügyfél, aki nem fog sorban állni egy kulcstartóért. És van az a pillanat, amikor inkább 20 embernek szeretnél valami igazán különlegeset adni – nem százaknak valami felejthetőt.


Nemrég egy ügyfelünk évfordulót ünnepelt. Egy családi vállalkozás, akik szerettek volna köszönetet mondani azoknak a partnereknek, akik az első pillanattól mellettük voltak. 17 darab ajándékot kértek. Igen, tizenhetet.

Minden dobozba egy gravírozott fa tea mintatartó került, benne az általuk választott különleges teakeverék, és egy kézzel írott kis kártya.

Na most… hányszor történt ilyen egy céges ajándékkal kapcsolatban?

Ez az, amit kis példányszámban is el lehet érni. Nem kell sok – csak jónak kell lennie.

Ráadásul kis széria esetén gyorsabban tudsz reagálni kampányokra, szezonokra, vagy épp spontán ötletekre is. Nem kell raktározni, nem kell túltervezni – csak elindulni.

Szóval a kérdés nem az, hogy „megéri-e kis példányszámú reklámajándékot rendelni”, hanem inkább az: Miért ne csinálnád így – ha ezzel tudsz kitűnni a többiek közül?

 

Milyen legyen az igazi? – Egyedi ajándékötletek kis szériában

Tudod, mi a különbség a jó ajándék és a felejthetetlen ajándék között? A figyelem.

Nem az ár, nem a méret, nem is a márka.Hanem az a gondoskodás, ami mögötte van.

Az „ezt pont nekem találták ki” érzés.

És itt jön a jó hír: ezt kis példányszámban is meg lehet valósítani.


Nézzünk néhány ötletet, ami nemcsak mutatós, de beszél is – a márkád helyett.

 

 Limitált mintás vászontáska

Nem csak környezetbarát, de divatos is – pláne, ha egyedi grafikával, szezonális színnel vagy frappáns szlogennel dobod fel.Képzeld el: egy „Köszönjük, hogy velünk vagy!” szövegű táska, amit tényleg használnak is.És nem, nem csak piacra menet.


Gravírozott kulcstartó – saját történettel

Egy kulcstartó önmagában egyszerű. De mi van, ha minden kulcstartó más szót rejt?Például 50 darab – 50 féle pozitív szóval: megbízható, inspiráló, kreatív…Minden partner választ egyet – és hozzákapcsol egy személyes élményt.


Fa díszdobozos teaszett vagy boros kiegészítő

Elegáns, időtálló, ráadásul átélhető élmény jár vele.Megnyitni egy gravírozott dobozt, kézbe venni a szépen kidolgozott tartalmat – olyan érzés, mintha egy kis ünnepet adnál át.



💡 Pro tipp: Ne terméket válassz – üzenetet küldj


Kérdezd meg magadtól:

Mit szeretnél, hogy érezzen az, aki ezt kézbe veszi?

Mit mesél ez a tárgy rólad, a cégedről?

Mi az a kis plusz, ami miatt nem dobja félre?

A jó reklámajándék nem csak logózott tárgy – hanem emlékbe csomagolt márkaüzenet.


Egy kis ajándék, nagy hatással

A reklámajándék nem varázspálca.Nem old meg mindent. De ha jól használod, akkor csendben, mégis hatásosan dolgozik a márkádért – nap mint nap.

És a legjobb rész? Ehhez nem kell ezres nagyságrend. Elég néha csak ötven. Vagy húsz. Vagy akár tíz.

Az emberek emlékeznek arra, ami személyes. Arra, ami különleges. Arra, ami valamit kivált bennük. És ha egy ajándék képes ezt elérni, akkor az nem csak egy tárgy. Hanem egy élmény, amit a cégedhez kötnek.


Szóval, ha legközelebb azon gondolkodsz, hogy„vajon megéri-e kis példányszámban egyedi ajándékot rendelni”…csak kérdezd meg magadtól:


👉 Inkább adnék 100 embernek valamit, amit elfelejtenek –vagy 20-nak valamit, amit örökre megjegyeznek?



📣 Készen állsz, hogy emlékezetes ajándékot adj?

🎯 Nézd meg az egyedi promóciós termékeinket katalógusainkban itt: https://www.ecopromo.hu/katalogusok

📩 Kérj ajánlatot most – már 20 darabtól vagy akár 10 db-tól is! :)

 
 
 

Comentários


ECOPROMO

+36-20/331-0920

2030 Érd, Köszméte utca 4.

bottom of page