top of page
Keresés

A reklámajándék ereje: így építs márkát ajándékokkal

  • Szerző képe: Ecopromo
    Ecopromo
  • jan. 1.
  • 3 perc olvasás

Mi köze a bögrének a márkához?


Képzelj el egy tárgyalást. A partner leteszi a kávéját az asztalra. De nem akármilyen bögrében van az a kávé. Egy logózott, stílusos darab, rajta a TE céged neve. Minden korttyal emlékezteti magát arra, honnan jött ez az ajándék. Kicsit olyan ez, mint amikor a nevét és számát ráírja valaki a kedvenc könyvedre. Hozzád tartozik.

A reklámajándék pont ilyen. Apró gesztus, ami hosszan él. Szinte belopja magát az emberek életébe. Ott van az irodában, a táskában, a nappaliban.

reklámajándék

Miért ilyen hatásos egy jól eltalált reklámajándék?


A varázsszó: viszonosság


Az emberek szeretik viszonozni, amit kapnak.

Ha a partnered kap egy minőségi reklámajándékot, azonnal egy finom érzelmi kapcsolat alakul ki. Ez nem arról szól, hogy most azonnal rendel 1000 darabot. Hanem hogy emlékezni fog rád. Ez a bizalom első lépése.


Történet a való életből


Egyszer egy partnerem azt mondta: "Még mindig használom azt a bőrből készült jegyzetfüzetet, amit nálatok kaptam két éve. Kézzel írok bele. Az ügyfelek mindig rákérdeznek, honnan van." Ennyi. Egy jegyzetfüzet, ami két évig dolgozott értünk. Kérdezhetnénk: megérte? Naná.


Hasznos, szép, de nem harsány


A jó reklámajándék nem önreklám. Nem kiabál. Suttog. Beillik a mindennapokba, de mindig ott van. Egy működő, minőségi toll. Egy kulacs, ami nem folyik. Egy bögre, ami bírja a mosogatógépet.

Mert a márka nem akkor működik, amikor a vevő rád néz. Hanem amikor NEM néz rád, de TE akkor is ott vagy.


Hogyan válassz reklámajándékot stratégiával, nem hasraütésszerűen?


Kinek szól? Mikor? Miért?


Ez a szentháromság. Ha nem tudod, kinek adod, mikor és mi célból, akkor csak ajándékozol – nem építed a márkád.

  • Új ügyfelet keresel? Akkor legyen figyelemfelkeltő, de ne nyomulós.

  • Meglévő partnereidet akarod megerősíteni? Akkor jöhet a prémium, személyre szabott meglepetés.

  • Szezonális kampány? Akkor legyen ünnepi hangulata, de ne legyen gagyi.


Valós példa: a legmenőbb szatyor


Egy környezetbarát bolt pamutszatyrot ajándékozott a visszatérő vásárlóknak. Logóval, de stílusosan. Egyik ügyfelük mesélte: “Most már mindenki engem kérdez, hol vettem ezt a szatyrot.” A válasz mindig: “Ez ajándék volt. A boltból.” Ingyen hirdetés. Jár mellé egy mosoly is.


Pro tipp: kérdezz!


Mielőtt rendelsz, kérdezd meg a célcsoportodat. Mire lenne szükségük? Mit használnának? Ez már önmagában is figyelmet kelt, ráadásul jobban célzott ajándékot adhatsz.


A leggyakoribb reklámajándék-bakik (és hogyan kerüld el őket)


1. A „jó lesz ez is” típus


Silány minőségű műanyag cucc, ami három nap után szétesik. Ez nem ajándék. Ez márka-öngól. Inkább kevesebb, de jobb.


2. A túltolt logó


Óriási, rikító logó, ami elrontja a használati élményt. Az emberek nem fognak hordani egy reklámtáblát. Diszkrét branding. Elegáns. Használható.


3. Haszontalan holmik


Stresszlabda? Felfújható kalap? Vicces, de hányszor használtad? Gondold újra. Legyen praktikus. Toll, kulacs, pendrive, újratölthető akkupakk? Mindennapi hősök.


Hogyan mérd a hatást? (Spoiler: nem csak érzésre)


Legyen célod, amit mérni tudsz


  • Weboldal-látogatás növekedés QR-kódos ajándékon keresztül?

  • Új ajánlatkérések száma egy kampány után?

  • Visszajelzések ügyfelektől: tetszett az ajándék? Használják?


Esettanulmány: QR-kód, ami konvertál


Egy ügyfelünk logózott kulacsot osztott QR-kóddal. A QR a weboldaluk egyedi ajánlata volt. 100 kulacsból 27-en ténylegesen végigmentek az oldalon és 8-an rendelt is. Egy kulacs = egy érdeklődő. Ez már számolható.


Összegzés: ne csak ajándékozz – építs kapcsolatot!


A jó reklámajándék nem csak egy tárgy. Egy érzés. Egy emlék. Egy híd közted és a partnered között. Ha jól csinálod, sokáig ott marad.

Kezdj el gondolkodni: mi lenne az az ajándék, amit TE is szívesen elfogadnál? Amit nem dobsz a fiókba, hanem használsz. Amitől megjegyzed: “Ez egy jó cég.”

 
 
 

Comments


bottom of page